Letterlijk een heleboel. Maar figuurlijk…. Daar hebben we er toch ook wel een paar van?
Ik heb ze ook hoor. Drempels voor nieuwe stappen, drempels om buiten het veilige kringetje te gaan, drempels voor het onbekende. Maar zeker ook drempels voor het bekende, je onzeker voelen.

Drempels houden ons vaak tegen, laten ons aarzelen. Niet alleen jou, maar ook mij, én klanten.

Ja, ook jouw klanten. Een schoonheidssalon is niet te vergelijken met een winkel waar je even rond kunt lopen, kunt snuffelen en weer naar buiten kunt stappen. Als klant krijg je het gevoel iets te ‘moeten’ als je over die drempel stapt. Het is een stap naar het onbekende.
Wat bevindt er zich achter die deur? Voor ons heel gewoon. Maar denk het eens in voor de klanten? Een prijslijst met jouw aanbod waarvan ze niet meteen snappen wat het inhoudt. Een kast vol met mooie doosjes met –vast dure– producten. Indrukwekkende apparatuur…

Heb je je dit wel eens gerealiseerd? En wat heb je er aan gedaan?

Misschien heb je een leuke actie op Facebook geplaatst. Jij denkt: leuke aanbiedingen! De klant denkt: zie je wel, ik ‘moet’ meteen kopen.
Hoe zou je dit kunnen aanpakken? Als je iets eng vindt is het fijn om niet alleen ergens op af te hoeven stappen. Dus bedenk iets om klanten met z’n tweeën te laten komen?

Een vaste klant kan bijvoorbeeld een vriendin meenemen. Voor een duobehandeling, een Ladies Night of voor een workshop. Duobehandelingen zijn fantastisch, wanneer je hier de ruimte voor hebt is dat zeker aan te raden. Je zult merken dat jouw klant een ambassadeur wordt voor jouw salon. Zij vertelt –met trots–  welke behandelingen ze ondergaat, door wie ze geholpen wordt en welke producten ze gebruikt.

Heb je niet de mogelijkheid voor duobehandelingen, dan zou je ook kunnen denken aan workshops. Workshops zijn weer helemaal hip en hiermee kun je je klantenbestand verdubbelen. Hoe? Nodig voor een workshop exclusief slechts 3 of 4 klanten uit en zij mogen 1 vriendin meenemen. Maak het bijzonder, maak het speciaal. Per klant worden er 2 stoelen gereserveerd. Dus tussen de 6 en 10 mensen op een workshop.

Maar misschien is dit voor jou nog een drempel. Een drempel om workshops te gaan geven. Maakt het je onzeker, want hoe doe je dat? Hoe geef je een workshops die niet alleen gezellig is, maar ook klanten oplevert en omzet genereert.

Wil jij groeien met je business en ontdekken hoe je drempels kunt verlagen of wegnemen bij potentiële klanten?

Partners in Crème nodigt je uit voor een Business in Beauty-call.  Dit gesprek vindt telefonisch, via Skype of Facetime plaats en duurt ongeveer 45 minuten.

Tijdens deze call met Aletta ontdek je wat jouw drempels zijn en wat Partners in Crème voor jou hierin kan betekenen.

Ja, het is wellicht ook voor jou een drempel om je aan te melden.
En ondanks dat het een drempel is, kun jij deze stap gewoon zetten.
Let maar op: je klikt op de link en je meldt je aan 🙂

mijn-partners-250x42
netbeauty-partnerlogo-2
cidesco-tekst
edwingitsels-2