Ik zit in de problemen. En dat is maar goed ook. Ja, je leest het goed, dat is maar goed ook, Want de meest succesvolle mensen zitten in de problemen. De meeste beroepen lossen namelijk een probleem op. Het oplossen van problemen houdt ons in stand. Voor te lang haar gaan we naar de kapper. Voor honger naar de bakker. Voor pijn naar de dokter. Voor bijna alles is er een oplossing en als ondernemer moeten we goed zijn in het oplossen van de problemen van onze klanten.

Echter, ben je je er ook op die manier van bewust? Welk probleem los jij op? Wat is het probleem van jouw klant? Is dit duidelijk zichtbaar? Denk je dat de klant het vanzelf begrijpt of vul je het voor de klant in?

Helaas heb ik de afgelopen jaren ontdekt dat veel beautyspecialisten ervan uit gaan dat de klant wel weet wat je als specialiste biedt. De frustratie is dan ook groot wanneer de klant niet consequent een 5-stappenplan voor thuis gebruikt en het houdt bij een eenvoudige behandeling.

Het is april 2020. We zitten met zijn allen nu in een enorm probleem, genaamd Corona. Hier is op dit moment nog geen oplossing voor. Meer dan de regels van het RIVM in acht nemen kunnen we niet doen.
Door Corona zijn er problemen bijgekomen. Kinderen thuis, zorg om familieleden die ziek zijn of die we niet mogen zien. Financiële problemen door banen of bedrijven van onze eventuele partners.

Maar hoe zit het met jouw salon? Buiten het feit dat we nu niet mogen behandelen ligt de toekomst wél in eigen handen. Als businesscoach heb ik bij vele specialisten het zogenaamde kwartje zien vallen. De ‘drukte’ van werken in de salon verdoezelt namelijk problemen.

Wanneer er dagelijks omzet van behandelingen binnenkomt en je ‘druk’ bent, valt het minder op dat klanten geen volledig 5-stappenplan trouw gebruiken. Het valt nauwelijks op dat jouw salon staat voor huidverbetering, maar de klant er thuis weinig aan doet. En misschien ben je je er wel van bewust maar ben je al blij dat de klant komt voor de behandelingen en vind je het vervelend er weer over te beginnen. En ach… er komt toch omzet van behandelingen binnen.

Nu is er Corona. Er mag niet worden behandeld. Uiteraard is dit een groot probleem echter is het probleem minder groot wanneer de klant de producten voor thuis gebruikt. Het liefst een volledige set en niet slechts een dagcrème, misschien nu aangevuld met een scrub, masker of handcrème.

Een heel groot percentage van het resultaat voor huidverbetering ligt in consequent thuisgebruik van goede producten. Je bereikt dit niet met slechts één product aangevuld met een behandeling eens per zes weken. Hier komt meer bij kijken.

Een ideale klant is des te meer gefocust op goede verzorging, éxtra verzorging zelfs wanneer behandelen niet mag. Deze klanten halen het niet in hun hoofd om te bezuinigen op de conditie van de huid. Kijk hoeveel ze er al aan hebben gedaan om op dit niveau te komen. Dat laten ze niet schieten. Zij staan open voor jouw extra advies voor thuisgebruik van producten.

Hoeveel van deze klanten telt jouw salon? Het gevaar zit hem in het verschuilen achter Corona. Niet behandelen betekent geen omzet. Maar waarom heb je dan een merk op de plank staan? Voor hoeveel geld staat daar aan producten? Je hebt ook een winkel. Je hebt zoveel moeite gedaan voor het vinden van de juiste producten passend bij je salon. Passend bij de problemen van jouw klant. En die problemen zijn onveranderd.

Jouw probleem is niet slechts het niet mogen behandelen. Jouw probleem is wellicht een klantenbestand met te weinig ideale klanten. Een probleem wat er al was, vóór Corona. Dit heeft niet alleen invloed op de omzet, maar ook op de groei van je bedrijf.

Het is fantastisch om te zien hoeveel er in deze tijd online aan trainingen wordt aangeboden. De meeste trainingen zijn kennistrainingen. Heel fijn dat je dat nu kunt doen. Het gevaar is echter dat het volgen van trainingen hetzelfde effect heeft als het behandelen in de salon. Je verschuilt je weer met ‘druk zijn’.  Hoe ga je zorgen voor meer bereik, het aantrekken en creëren van ideale klanten? Moeiteloos verkopen en structureel meer omzet? Groei?

Hoe zorg je ervoor dat je met de nieuw geleerde tools ideale klanten creëert? Je kunt een lucifer maar één keer aansteken. Doe het meteen goed. Er komt een periode na Corona. Er zal veel veranderen, qua werkwijze, qua indeling van tijd enzovoorts. Dit kun je nog verder doortrekken zodat het je ook wat oplevert, ook met bestaande klanten.

Als ondernemer bieden we een oplossing voor de problemen van klanten. Voor jouw probleem biedt Partners in Crème de oplossing, al vijf jaar. Het feest wat ik ter ere van mijn vijfjarig jubileum in gedachten had is nu niet van belang. Jouw business in beauty is wat mij aan het hart gaat en daarom vier ik het feestje met degenen waarbij het kwartje valt in de Business in Beauty Academy. En ik heb een topaanbod! Het is supergaaf om te zien welke specialistes deze weken aan de slag gegaan zijn en welke inzichten ze hebben gekregen om straks effectiever en winstgevend aan de slag te gaan.

De Business in Beauty Academy is al jaren een groot succes. Misschien ken je collega’s die de Academy hebben gevolgd of een Partners in Crème coachtraject. Je herkent ze uit duizenden. Ze staan totaal anders in de markt.

De Business in Beauty Academy is een cursus die bestaat uit 8 online lessen. Het is overzichtelijk en duidelijk, neemt geen uren in beslag, en zorgt vanaf les 1 voor inzichten in je salon, de markt en jezelf. Dit zetten we om in handvatten voor het aantrekken van ideale klanten, comfortabel verkopen van hele sets met een gegarandeerde stijging in de omzet tot gevolg.

Na afloop van elke les bied ik je de mogelijkheid vragen te stellen en te delen wat jouw inzicht was. Alleen al het lezen hiervan is voor mij een dagelijks feestje. Je ontvangt hierop altijd persoonlijk feedback.

Wil jij het roer omgooien en gaan voor groei?
Klik dan hier voor de aanbieding van de Business in Beauty Academy.

Warme groet,

 

PS: Echte ondernemers denken in mogelijkheden. In kansen. In het oplossen van problemen. Laat de investering geen belemmering zijn naar groei en succes zijn. Als je het graag wilt, vind je een manier. Als je twijfelt aan jezelf vind je een excuus.
Ben jij een echte ondernemer?  Ga jij voor groei?
Klik dan hier.

 

PSS: Overweeg je coaching? Neem dan persoonlijk contact op.
Aletta: 06-13198626

mijn-partners-250x42
netbeauty-partnerlogo-2
excellentbs_partnerlogo_wit