Wat vertel je op je website?

Overweeg je om zzp’er te worden, dan kun je tegenwoordig niet meer zonder website om jezelf en je aanbod te laten zien. Maar ook als werknemer is een website een handige tool om jezelf en je talenten te etaleren, bijvoorbeeld voor toekomstige werknemers. Wat zet je op je website? Aletta de Rooij van Partners in Crème geeft tips!

Wie, wat, hoe?

Aletta: “Hoe korter en bondiger de homepage van je website hoe beter. Wat er staat moet duidelijk vertellen wat je doet.

Een gemakkelijk ezelsbruggetje hiervoor is ‘Wie? Wat? Hoe?’.
Wie is je doelgroep?
Wat is het specifieke probleem wat je als beste kunt oplossen?
Hoe los je het op?”

Tip van Aletta

“Onthoud dat je website geen intake is waarbij je de behoeften en wensen van de klant al in kaart brengt. Wees daarom in de antwoorden op de hiervoor genoemde vragen zo concreet mogelijk. Wacht dus met de specifieke behoefte van de klant tot zij in de salon is. Pas dan komt er een behandelaanpak uit.”

 


 

Handige buttons op je site

  • Neem contact op
  • Maak een afspraak
  • Vraag meer informatie aan
  • Download de checklist of e-book
  • In- of uitschrijven nieuwsbrief
  • Bekijk het portfolio
  • Lees meer ervaringen (knop naast de 3 reviews op homepage)

Extra tips

  • Wees niet te langdradig en maak geen teksten langer dan zeven zinnen.
  • Werk met koppen en foto’s.
  • Schrijf je eigen tekst, laat deze eventueel redigeren.
  • Het gaat er niet om wie de beste is, maar wie zich onderscheidt.
  • Wat beloof je?
  • Is het simpel? Begrijpt de lezer het?
  • Volg je eigen gevoel en stijl.
  • Dit is gewoon jezelf! Dán ben je authentiek en spring je eruit.
  • Laat je website bouwen door een deskundige partij.
  • Zet Algemene Voorwaarden en een Privacyverklaring op je website
  • Een actieve site is zichtbaarder in de zoekmachines. Houd bijvoorbeeld een blog bij, voeg regelmatig reviews toe en update je portfolio.

Aletta de Rooij