Zojuist terug van boodschappen doen.
Mijn lijnzaadolie en lijnzaad waren bijna op, dus meteen even langs De Tuinen. Nu Holland & Barret. En wat zie ik hier: het 2e product voor € 1.
Ik was natuurlijk blij, leuke verrassing. Maar dacht ook, heb ik dit hier niet elke keer? Volgens mij is er in deze winkel (als ik er kom) altijd wel een soortgelijke actie, de 2e gratis. Ik meen laatst zelfs 3 voor de prijs van 1.
Is het dan niet zo dat je je eigenlijk af moet vragen of je hier nog wel voor de gewone prijs wilt kopen? Maar wat is dan op een gegeven moment nog de gewone prijs?
Op deze manier kun je niet anders dan de markt kapot maken. Of word je een concurrent van jezelf.

Hoe kijken we er tegenaan als schoonheidsspecialist? Moet je dan helemaal geen korting meer geven?
Liever niet, want eigenlijk krijg je dan als klant het gevoel dat de normale prijs een te hoge prijs is.
Maak van kortingen speciale aanbiedingen. Aanbiedingen die echt maar heel kort geldig zijn of bij speciale gelegenheden.

Mooier nog: geef iets extra, een cadeau. Wanneer je iets cadeau geeft blijft dat veel beter hangen dan korting. Het is letterlijk iets tastbaars.
Wanneer je hiervoor kiest, noem het dan ook cadeau en niet gratis. Gratis heeft geen waarde, bij het woord cadeau voelt het als waarde.

Met gratis en kortingen trek je ook niet echt je ideale klant. Denk aan de Groupon en Social Deal acties. Als we kijken naar onze branche is dat zeker geen ‘Business in Beauty’.

Sowieso begint jouw Business al bij het bepalen van de prijs. Wat ben je waard?
Korting geven op de behandeling doet afbreuk aan jouw waarde.
Kiest de klant jouw salon op basis van de prijs of om waar je salon voor staat?

Bedenk bij het bepalen van je prijs eens het resultaat van de behandeling.
Een klant betaalt liever voor het resultaat dan voor de behandeling.
Vaak zie ik op de websites staan: direct resultaat.
Maar wat dan? Welk resultaat? Wees hier heel duidelijk in. Wanneer dit goed naar voren komt zal de prijs veel minder belangrijk zijn.
Moet een klant over de streep getrokken worden door korting om jouw salon te bezoeken? Nee toch?

Voel je welkom hier samen een keer voor jouw salon naar te kijken.
Stuur een berichtje naar info@partnersincreme.nl voor een ‘Business in Beauty Scan’.

Ik wens je ‘Business in Beauty’.

mijn-partners-250x42
netbeauty-partnerlogo-2
cidesco-tekst
edwingitsels-2