Les 1: Van droom naar werkelijkheid

“Ik moet aan de slag met het promoten van mijn bedrijf maar ook zekerheid uitstralen naar de huidige klanten. Je moet er iets voor doen! Niets komt zomaar aanwaaien.”

“Er is nog veel werk nodig om mijn doelen en dromen waar te gaan maken.”

“Ik heb nu een doelstelling waaraan ik wil werken.”

“Als ik na een aantal weken lees wat ik heb opgeschreven, merk ik dat er toch al wat veranderd is in mijzelf. Alles is duidelijker aan het worden.Ik sta ook weer meer in mijn kracht en ik heb steeds duidelijker voor ogen waar ik heen wil en hoe we dat gaan aanpakken.”

“More please!”

“Ik moet meer vertrouwen in mezelf hebben, het gaat al goed, maar kan beter.”

“Ik heb nu inzicht wat mijn werkelijke droom is.”

“Het is goed dat ik jouw hulp heb ingeroepen. Als ik nu niets ga doen dan blijf ik op deze manier aanmodderen. Ik wil gewoon weer een leven…. na 12 jaar van overleven.”

“Ik heb mij altijd zelf gesaboteerd door steeds zelf het werk te willen doen. Om steeds zelf in mijn zaak te staan. Om te denken dat ik onmisbaar ben in mijn zaak.”

“Deze les heeft mij teruggebracht naar mezelf, inzicht gegeven in het gaan voor mijn doel en wat ik echt wil. En waarom het tot nu toe niet is gelukt.”

“Mijn dromen. Kan ik het wel? Durf ik het wel? Is het niet te hoog gegrepen? Hoe krijg ik mijn klanten hierin mee? Maar aan de andere kant denk ik; ja tuurlijk kan ik het. Kom op zeg…gewoon doen en blijf vooral jezelf!”

Terug


Les 2: Vrienden met je cijfers

“Er is genoeg werk aan de winkel! Ik moet aan de slag om mijn meest uitgebreide behandeling te promoten alsook het nut laten inzien en het promoten van de producten voor thuisgebruik!“

“Mijn verkoop kan beter.“

“Ik heb te weinig goede klanten.“

“Ik kan er meer omzet uithalen. Qua beschikbare uren zit ik aan mijn max. Dit betekent dat ik nog kan groeien door andere behandelingen te bieden en dat ik meer uit de verkoop zou moeten halen.“

“Ik was wel op de hoogte van mijn huidige cijfers. Maar nog niet zo zeer over hoe ik kan berekenen wat ik kan omzetten.“

“Er is nog veel werk aan de winkel.“

“Mijn droomomzet is best realiseerbaar is. Zelfs nog ruim daarboven!“

“Geef mij meer van dit :), ik ben al tot inzichten gekomen die ik nog niet vaak ben tegengekomen.“

“Mijn inzicht is dat ik veel meer kan verdienen dan ik tot nu toe doe. En dat ik geen overzicht heb in mijn productverkoop en klantenbestand niet op orde.“

“Mijn inzichten zijn dat ik mijn cijfers in de gaten moet houden zodat ik weet waar ik mee bezig ben.“

“Je ziet nu op papier wat je mist!”

Terug


Les 3: Het fundament van je bedrijf

“Ik ga nu vooral werken op resultaten. Meer de mensen persoonlijk helpen in plaats van mijn huidige situatie waar ik maar werk, werk, werk zonder na te denken.“

“Nu alles duidelijk op papier. Laat ook zien dat ik de afgelopen maanden de juiste weg ben ingeslagen.“

“Ik heb geen overzichtelijke ‘etalage’. Moet werken aan mijn visie.“

“Ongelofelijk dat ik hier echt nooit eerder bewust van ben geworden.“

“Ik voelde een enorme weerstand om de vragen in te vullen. Ik had er hoofdpijn van, zelfs bij een masseuse geweest. Ik heb het uitgeplozen hoe dat kwam. Ik wilde het perfect doen. Dat betekent dat ik het helemaal met mijn verstand in wilde vullen. Dit werkte zo’n aversie bij mij op dat ik er lichamelijk last van had. Ik heb de vragenlijst uiteindelijk ingevuld puur op gevoel. Ook niet meer nagekeken. Er kwam iets uit wat ik niet had verwacht. Ik ben benieuwd in welk vat we dit gaan gieten…“

“Mijn grootste inzicht is eigenlijk dat IK vooral zelf onderscheidend ben. Niet het merk waar ik mee werk, maar mijn verhaal en waar ik voor sta. Heb het gelijk op mijn website en Facebook aangepast. Dus op meerder kanalen duidelijk. Super!“

“Door het anders bekijken van een aantal factoren heb ik mijn mindset veranderd.”

Terug


Les 4: Hoe bereik je de ideale klant I

“Ik bekijk mijn social media en website nu met een andere blik.“

“Mijn inzicht is dat het voor mijn (toekomstige) klant niet duidelijk is op de manier hoe ik altijd heb gewerkt.“

“Dank je wel voor de leuke en leerzame opdracht.“

Terug


Les 5: Hoe bereik je de ideale klant II

“Ik heb nog het een en ander te verbeteren.“

“Met jouw tools steek ik mijn energie nu in een kleiner aantal ideale klanten ten opzichte van een groot klantenbestand van niet trouwe klanten. Dit levert veel meer op.“

“Ik heb deze week weer veel geleerd. Confronterend om me in de schoenen van mijn ideale klant te verplaatsen. Ik heb veel geoefend. Ik begrijp dat ik veel omzet laat liggen ten aanzien van de verkoop van producten.“

“Deze les was voor mij een echte wake-up call, dat in de salon totaal mijn visie en missie niet zichtbaar waren. Het in de huid kruipen van de klant geeft veel inzicht.”

Terug


Les 6: Comfortabel verkopen I

“Ik moet werken aan mijn manier van intake“

“Ik kan meer bereiken bij de vaste klanten die al jaren komen.“

“Dank je wel voor jouw Skin Check formulieren. Het afnemen van de intake is voor mij een leerproces omdat ik het moeilijk vind om ‘door te vragen’. Mijn eigen vragen waren dus ook niet goed. Nu gaat het gemakkelijker.“

Terug


Les 7: Comfortabel verkopen II

“Ik kan nu anders over de behandeling praten die goed is voor de klant zodat deze nu niet meer kiest voor de standaard behandeling.“

“Hoeveel makkelijker wordt het nu hoe ik het aan de man breng en hoe het voor een klant duidelijker wordt!“

“Ik vind het erg mooi om te zien, dat het op deze manier werkt, doe dit nu bij alle nieuwe klanten.“

“Ik heb al veel inzichten gekregen, maar het kan dus nog mooier.“

“Wat een mooi en overzichtelijk geheel wordt het met de ‘goed-beter-bests’. Dankjewel.“

Terug


Les 8: Bezwaren voorkomen

“Ik ben nog niet helemaal klaar met het uitwerken van deze les. Ik heb al wel geoefend in de praktijk. De feel-felt-found methode spreekt mij erg aan. Je blijft dicht bij jezelf, en je leert goed advies te geven op manier die bij mij past.“

“Alles is duidelijk, ik ga het nu allemaal toepassen.“

“Ik vind het heel overzichtelijk en leerzaam.“

“Je krijgt bij alle hoofdstukken nieuwe inzichten op een fijne manier. Het lijkt alsof ik jou al jaren ken. Super. Dank je wel, lieve Aletta.“

“Ik heb van ieder hoofdstuk veel geleerd. Jij leerde mij dat je naar jezelf moet kijken op een manier die ook echt bij je past. Toepassing van ‘feel-felt-found’ is erg waardevol; je bent eerlijk en oprecht.“

“Je geeft mensen advies, je denkt mee en laat mensen in de waarde.“

Terug

mijn-partners-250x42
netbeauty-partnerlogo-2
excellentbs_partnerlogo_wit