Sinds 2004 geef ik trainingen, masterclasses en workshops in de cosmeticabranche.
Zowel voor de consument als voor professionals.
En als ik die 14 jaar op een rij zet zie ik een terugkerend patroon. Je kunt het onderverdelen in 2 groepen:
Ja-zeggers en nee-zeggers.

Of ben jij een twijfelaar?

 

Groep 1: De ja-zeggers, de cursisten

Hierin heb je de groep die ik noem de ‘eeuwige cursisten’ en de ‘weloverwogen studenten’. De weloverwogen studenten zijn eigenlijk míjn ‘ideale klanten’. Zij zijn eager om te leren. Ze implementeren de cursus meteen in de praktijk en hebben vaak de volgende dag al resultaat.
De eeuwige cursisten daarentegen zijn personen die hollen van de ene training naar de andere. Omdat het hot is? Omdat de buurvrouw het doet? Om zo breed mogelijk aanbod te hebben? Ze hebben een gezellige dag met mede-cursisten, maar doen er niet zo veel mee.

 

Groep 2: De nee-zeggers

Ook deze groep kun je weer onder verdelen in 2 groepen:
De twijfelaars en de echte nee-zeggers.
De echte nee-zeggers zijn eigenlijk mijn ‘ideale niet-klanten’.
Want dan heb je weloverwogen mijn aanbod niet nodig. Je hebt een bloeiende salon, een wachtlijst, voldoende omzet uit behandelingen en producten, geef je succesvolle workshops enzovoorts. Helemaal goed, Business in Beauty!

 

Dan zijn er de twijfelaars. Het kan natuurlijk ook zijn dat je nog twijfelt. Meestal is de twijfel geld-gerelateerd. Is het ’t geld wel waard? Eigenlijk zeg je dan “Ben ík het wel waard, ben ik de investering wel waard?”
Dat is goed om te overwegen, want zeg je “ja” als ‘eeuwige cursist’ of als ‘weloverwogen student’? Maar ben je er van bewust dat wanneer je blijft twijfelen dit een nee is. Je zegt nee tegen ideale klanten en meer omzet.

 

Ik ben heel erg benieuwd tot welke groep jij behoort. Of tot welke groep je zou willen behoren? En stel je twijfelt, waar twijfel je dan aan?
Vaak is het zo dat wanneer ik je bijvoorbeeld deze nieuwsbrief volgend jaar weer stuur, je nog twijfelt over dezelfde zaken en dat je financiële situatie er alleen maar belabberder op geworden is. Want dat is de reactie die volgt op degenen die de masterclass gevolgd hebben: “dit had ik veel eerder moeten doen!”.
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal en wil je helpen. Stuur me gerust een mail met jouw dilemma zodat het voor jou een duidelijke ja of nee wordt.

En als je nu al weet, het is een ja, schrijf dan snel in, er zijn nog enkele plaatsen vrij op de masterclass van 6 juni.

 

Ik schrijf me in!

Warme groet,

Aletta de Rooij

mijn-partners-250x42
netbeauty-partnerlogo-2
cidesco-tekst
edwingitsels-2