#1 SPF in vliegtuig

De vakanties staan voor de deur, wellicht dat je zelf gaat en anders zeker een aantal van jouw klanten. We kunnen weer lekker vliegen, dus een tip voor in het vliegtuig.

Wist je dat je in het vliegtuig ook een SPF kunt adviseren? Op de plaatsen bij het raam loop je meer zonneschade op dan je denkt. Want hoewel ramen UVB blokkeren, komt UVA er gewoon doorheen en richt het schade aan in de diepere huidlagen. We zijn ook nog eens op grotere hoogte, dat zeggen ze in de bergen namelijk ook altijd.

Naast iets om te hydrateren (daar komt ook nog een tip over) ook een klein tubetje zonnecrème mee aan boord!

Een ‘weer eens iets anders advies’ voor je klant dus.

#2 Arrangementen

Vandaag een tip die je voor de vakantie kunt inzetten én voor Moederdag.

De consument van tegenwoordig wil namelijk graag méér en zelf niet te veel hoeven nadenken. Arrangementen zijn dus populair.

Heb je meerdere cabines dan is het een idee om een arrangement voor twee aan te bieden. Leuk voor moeders en dochters, zussen, vriendinnen of collega’s. Dit arrangement kun je aanpassen aan je eigen visie van de salon maar je kunt het nog verder uitbreiden.

Creëer er een uitgebreid Moederdag of Holiday Arrangement van in samenwerking met de plaatselijke horeca. Voor of na de behandeling staat er dan een lunch of high tea klaar bij het desbetreffende restaurant. Je rekent voor de behandeling dan bijvoorbeeld € 20 per persoon extra en er kan dan een lunch en drankje naar keuze van de (wellicht speciale) kaart worden besteld.

Win-win situatie voor de klant, voor jou en het restaurant, waar dit leuke aanbod ook gepresenteerd kan worden op de menukaart bijvoorbeeld.

Ga jij het organiseren? Laat me weten en wie weet boek ik bij jou met mijn dochter!

Ik kan me er al helemaal op verheugen.

#3 Last minute

Een last minute scoren naar de zon is heerlijk. Maar als de klant dan ook ineens nog snel een behandeling wil, laat de agenda dat niet altijd toe. Bereid de klant dus al vroeg voor op de zomerperiode.

Stel bij de behandelingen een ‘Summer-Upgrade’ of ‘Prepare for Summer- kuur’ voor. Wat zou je allemaal extra kunnen doen ter voorbereiding op de vakantieperiode? Denk aan harsen, waxen, wimpers verven, wenkbrauwen waar je geen omkijken meer naar hebt en de huid voorbereiden op de zon passend bij jouw aanbod.

Maak dit visueel in je salon. Dat kan variëren van een bordje met je aanbod tot een display met zomerattributen. Uiteraard horen hier speciale producten bij. Zet een beautycase neer met de must-haves die jij zelf meeneemt op vakantie. Dat vindt iedereen altijd leuk om te zien, maar begin er ook over. Vertel erbij waaróm dit jouw favorieten zijn. Gegarandeerd succes dat de klant dit ook meeneemt.

#4 Komkommertijd

Het is even passen en meten wanneer jijzelf én je klanten op vakantie gaan. Dan heb je te maken met pieken voor- en na je vakantie. Plan nu alvast door met je klant. De schoolvakantie is zes weken, maar niet iedereen gaat in die periode en ook al niet de volle zes weken. Mocht je dat dus nog niet doen, maak dan ten minste twee of drie afspraken vooruit, tot na de vakantie.

Of de zomerperiode voor jou komkommertijd is of niet hangt naast de planning ook samen met de ideale klant. Wanneer de ideale klant een bepaald doel nastreeft, zal ze het uit het hoofd laten om in de vakantie een behandeling over te slaan. Je streeft samen naar een resultaat of wilt dit behouden. Een groot gat tussen de behandelingen komt de investering die al gedaan is niet ten goede. Dat is zonde.

Nog een probleem in de zomer, bij een hittegolf, of een prachtige stranddag; de last-minute afzeggers of no-shows. Ook dit probleem voorkom je zo goed als met het hebben van ideale klanten. Naast het resultaat heb je met de ideale klant ook meer binding, wat afbellen voorkomt.

Hoe is het dus gesteld met jouw klantenbestand? Heb je wel eens gekeken wie er echt elke zes weken komt voor een betere behandeling en ook nog eens minimaal vijf producten gebruikt? Dit zijn producten als een cleanser, tonic, dagcrème, nachtcrème en spf of serum.

Wanneer het onderwerp ‘ideale klanten’ je aanspreekt, dan heb ik iets leuks voor je. Zaterdag geef ik gratis de online masterclass:

‘Meer omzet, meer winst voor huidspecialisten’

Tijdens deze masterclass leer je wat nodig is om de ideale klant aan te trekken of creëren. Je zult versteld staan wat dit je alleen in euro’s al kan opleveren.

Reserveer je plaats middels onderstaande link. Tijdens de masterclass is er ook de mogelijkheid vragen te stellen in de live chat. De reply terugkijken kan tot zondagavond, mits je je hebt aangemeld. Leuk als jij erbij bent.

Meld je hier aan

#5 Vakantieverpakkingen

Kun jij je voorstellen dat je vroeger met je beautycase aan boord van een vliegtuig mocht? Dat was echt ideaal. Wanneer je dan wat nodig had, had je dat gewoon voor handen.

De tijden zijn veranderd. Mijn beautycase doet nu dienst als medicijnkistje ergens onder in een kast. In de cabine van een vliegtuig mag er nu maar een piepklein koffertje mee. En als daar mijn schoenen, föhn, een toilettas en een outfitje in zit, is het vol.

Voor handbagage is het dus passen en meten met kleine verpakkingen, maximaal 100 ml per stuk en één liter in totaal. Wat een zegen dus voor jou en je klanten wanneer je reisverpakkingen of starterkits in het assortiment hebt. Het is gemiste omzet wanneer je klant op de luchthaven cosmetica moet aanschaffen omdat het niet in de handbagage kan. Echter het is ook een onderbreking van het gebruik van jouw lijn met het resultaat wat je hebt opgebouwd. Je weet niet of het aangeschafte product dezelfde werking heeft of bijvoorbeeld minerale oliën bevat.

Je creëert dus goodwill om creatief mee te denken met je klanten. Kijk eens in je kasten en lades wat je nog hebt liggen. Vaak meer dan je denkt en vul het desgewenst aan met samples. Misschien heb je leuke toilettasjes of zelfs een strandtas. Sommige producten zijn ook 3 in 1. Micellair water bijvoorbeeld is gemakkelijker voor op reis dan cleanser, lotion en make-up remover. Wees niet bang dat je klant dit dan daarna altijd vervangt voor deze producten. De klant vindt het altijd leuk wanneer je meedenkt.

Mijn serum vervang ik op vakantie altijd door ampullen. Ik tel het aantal vakantiedagen en neem ook afgepast zogenaamde beautycapsules mee. Voorafgaand aan de vliegreis of autorit breng ik al een ampul met hyaluronzuur aan en tijdens de reis vul ik dit nog aan met een beautycap. Zo’n vochtvisje voorkomt een uitgedroogde huid door de lage luchtdruk in de cabine of airco in de auto. Een hydraterend masker is een super vervanger van nachtcrème en net als de ampullen en hyaluruncaps, een uitkomst ter voorkoming van de zogenaamde ’trekbek’.

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon een grote koffer incheck. Te veel leuke producten om te gebruiken en uit te proberen op vakantie ;-).

Oh ja, én SPF in het vliegtuig. Zie tip #1.