Happy end

De brievenbus klappert. Snel ren ik naar beneden en gris de Libelle van de deurmat. Ik blader direct naar de column van Anne-Wil, met wie ik wekelijks meeleef.

Zo ontstaat mijn droom om columns te schrijven, maar dan voor een vakblad. Het delen van dezelfde visie voor het mooie beautyvak was voor de redactie van De Beautyprofessional de doorslag om mij een pagina toe te vertrouwen van zo’n 500 woorden.

De lat ligt hoog. Zoals ik zelf altijd naar de brievenbus rende om de Libelle-columns te lezen, hoop ik dat mijn lezers hetzelfde zullen doen. Ik creëer een eigen format waarin naast mijn persoonlijk verhaal ook altijd een boodschap of les voor de branche verwerkt is.

Met een vleugje humor of knipoog verwerk ik mijn jarenlange expertise in de beautybranche. Vaak stel ik me kwetsbaar op, zoals in mijn allereerste column, waar ik openhartig onthul dat het behalen van mijn vakdiploma maar liefst drie pogingen vergde.

Het werkt! Mijn columns en inspirerende tips op social media met een roze look blijven niet onopgemerkt. Onherkenbaar over een beurs lopen is verleden tijd en ook de schoonheidsspecialisten die mijn cursussen volgen, onderscheiden zich op een bijzondere manier van hun collega’s, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak.

Het schrijven van een column gaat verder dan maandelijks 500 woorden aanleveren. Na meer dan 5 jaar, dit is de 67e, is het vinden van een inspirerend onderwerp niet altijd even simpel en lijkt de deadline elke maand vroeger te verschijnen. Het voelt intussen als topsport, in combinatie met bijna dagelijkse aanwezigheid op Facebook en Instagram, en de dagelijkse werkzaamheden.

De vraag rijst of deadlines en de intensiteit van social media tegenwoordig nog opwegen tegen de tijd die eraan besteed wordt. Blijf ik colums schrijven en wil ik wel mee in de wereld van TikTok, Snapchat, BeReal en hun opvolgers?

Ik ontdek dat ik mag vertrouwen op wat ik heb opgebouwd. ‘Beauty Business Boss’ is mijn nieuwste online leeromgeving waar meer dan 35 jaar waardevolle ondernemerskennis is verwerkt. De schoonheidsspecialist kan hier bewust voor kiezen wanneer ze als ondernemer wil groeien. De inhoud van de ‘BBB’ heeft zich bewezen en heeft vele malen meer impact dan social media tips of een maandelijkse column.

Het zijn niet de snelste of sterkste ondernemers die succesvol zijn. Het zijn degenen die het best anticiperen op veranderingen. Veranderingen zijn namelijk de constante factor. De markt verandert en mijn leven verandert. Ik anticipeer.

Verandering betekent geen einde maar juist een begin. Zakelijk is dat in mijn geval het delen van kostbare kennis met uitsluitend ambitieuze schoonheidsspecialisten. Exclusief voor hen blijf ik mijn inspiratie en visie voortzetten via de online ‘Beauty Business Boss’.

Libelle lees ik niet meer. Via Google verneem ik dat Anne-Wil nog steeds schrijft en een camper overweegt met haar nieuwe liefde. Dat kan geen toeval zijn, wij vertrekken binnenkort ook met onze camper! Een nieuwe levensfase heeft mijn rol als businesscoach veranderd. Exclusiviteit is de sleutel. Exclusief tijd voor Gert en exclusiviteit voor klanten. Dit was mijn laatste column. Graag tot ziens in de ‘Beauty Business Boss Academy’!

“Het is mijn missie huidspecialisten te inspireren in het creëren van meer omzet, meer winst en meer succes.”

– Aletta de Rooij

Businessinspirator & Saloncoach